Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.
Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy
Pavlíčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy se zabývá podomácku vyrobenými nástroji a předměty všedního dne a jejich využitím k elementárním hudebním činnostem. Kapitola o hudebních nástrojích se snaží systemizovat netradiční hudební nástroje a dát je do kontextu tradičních a dětských hudebních nástrojů. Uvádí několik příkladů podomácku vyrobených nástrojů. Dále jsou zkoumány výhody a nevýhody spojené s výrobou a využíváním takových nástrojů, přičemž jsou zohledňována různá kritéria (hledisko dostupnosti, psychologicko-pedagogické hledisko apod.). Práce klade důraz na orffovskou pedagogiku, která se může stát základem pro práci s netradičními hudebními nástroji. V závěru práce jsou uvedeny různé aktivity a hry k rozvoji hudebních schopností (především rytmického cítění) za použití netradičních hudebních nástrojů.
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a tím, jak ho ovlivnitelňuje hudební zkušenost. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Praktickou část tvoří výzkum v podobě dotazníku, pomocí něhož jsou ověřovány hypotézy týkající se fenoménu absolutního sluchu. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.
Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy
Pavlíčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy se zabývá podomácku vyrobenými nástroji a předměty všedního dne a jejich využitím k elementárním hudebním činnostem. Kapitola o hudebních nástrojích se snaží systemizovat netradiční hudební nástroje a dát je do kontextu tradičních a dětských hudebních nástrojů. Uvádí několik příkladů podomácku vyrobených nástrojů. Dále jsou zkoumány výhody a nevýhody spojené s výrobou a využíváním takových nástrojů, přičemž jsou zohledňována různá kritéria (hledisko dostupnosti, psychologicko-pedagogické hledisko apod.). Práce klade důraz na orffovskou pedagogiku, která se může stát základem pro práci s netradičními hudebními nástroji. V závěru práce jsou uvedeny různé aktivity a hry k rozvoji hudebních schopností (především rytmického cítění) za použití netradičních hudebních nástrojů.
Systém pro podporu záznamu notových podkladů
Rejthar, Edvard ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Hudebníci potřebují zaznamenávat melodie do not. Na papír se noty píšou velmi pohodlně, ale ztrácíme výhody digitalizace -- snadné šíření a strojové přehrávání not. Na druhou stranu uživatelské rozhraní počítače není uzpůsobeno pro psaní not a ovládání notových editorů není triviální. Hudebníci tedy tíhnou k zápisu hudby do prostého textu. Příkladem jsou nám nesčetné internetové zpěvníky, kde se hudba minimalisticky značí akordickými značkami, pozicovanými nad místem ve zpívaném textu. Tento prostý text však není možno jednoduše přehrát. Právě program Mordent, kterého se naše práce týká, se snaží být mezičlánkem mezi prostým textem a partiturou. Jedná se o aplikaci pro hudebníky; je napsána v objektově orientovaném PHP a využívá sazečský procesor Lilypond, aby z uživatelského vstupu generovala soubory typu PDF, PNG či MIDI. První verze aplikace však byla omezená a nepříliš uživatelsky přívětivá. Testování mezi uživateli přineslo podněty k vylepšení. Tato práce dokumentuje průběh testování a významné změny, které aplikaci rozšířily: nové vlastnosti editoru, změna designu, aby byl kompatibilní s mobilními zařízeními, a konečně sérii hudebních her pro podporu sluchových schopností a hudební nauky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.